Savagewarrior

Minimalista edzés a heroikus fizikumért. A kudarcaim és a sikereim nyilvános naplója, hogy segíthessek mindenkinek, aki edzeni akar.

Friss topikok

Címkék

Száztizenhetedik edzés (Calisthenic)

2012.04.05. 06:41 Savagewarrior

Sziasztok!
 
A mai edzést egy alvás nélkül töltött éjszaka utáni kora reggel végeztem el, e bejegyzést nem sokkal a befejezése után naplóztam. Technikailag egy ébrenléti ciklusban végeztem a tegnapi nyújtással.
 
A mai edzésem menete:
 
Bemelegítő sorozat     20 ismétlés függőleges húzás
Bemelegítő sorozat     20 ismétlés guggolás tarkóállásban
Bemelegítő sorozat     10 ismétlés haránhúzás
Bemelegítő sorozat     10 ismétlés bicska guggolás
Edző sorozat              5 ismétlés vízszintes húzás
Edző sorozat             10 ismétlés teljes guggolás
Edző sorozat              5 ismétlés vízszintes húzás
Edző sorozat             10 ismétlés teljes guggolás
 
A mostanra már bemelegítő gyakorlattá visszalépett vízszintes húzás gyorsabb tempójú 10 ismétlése is kis fájdalmat keltett a bicepszemben.
 
Az első sorozat vízszintes húzást HTT nélkül végeztem, mert a harmadik ismétlés után jutott eszembe, hogy most azzal kéne, de akkor már inkább befejeztem a sorozatot anélkül, meglehetősen nehezen. A második sorozatot természetes módon HTT-vel végeztem, és épphogy ki tudtam szenvedni az öt ismétlést, az utolsó nem is volt igazán teljes mozgástartományú.
 
A teljes guggolás ismétlésszáma nem jelentett kihívást.
 
Amikor hónapokkal ezelőtt először próbálkoztam a vízszintes húzással, ugyanúgy öt ismétlést tudtam végrehajtani. Úgy fest, hogy a közbeiktatott haránthúzás gyakorlatával való, több hónapi edzés nem hozott számottevő fejlődést. Míg a többi gyakorlattal folyamatosan fejlődöm, a húzódzkodással pont, hogy visszafejlődtem. Kifejezetten gyengébb vagyok benne, mint amikor nekiálltam a Fegyencedzésnek. Érthetetlen számomra.
Ez így nem mehet tovább, valamit változtatni kell. Ha egy gyakorlat nem megy, arra kegyetlenül rá kell dolgozni. A gyűrűmet fent hagytam, mától ismét kerülgetni kell. Mától a hét hat napján GTG-vel gyakorlom a húzódzkodást. Óránként kétszer elvégzek 1, azaz egy ismétlés vízszintes húzást, olyan napi volumennel, hogy friss maradjak. Az alkalmankénti ismétlésszámot igyekszem hetente eggyel növelni. Most egy jó darabig ezen a programon maradok, erre az időre a heti reguláris calisthenic edzésemből értelemszerűen kimarad a húzódzkodás, viszont a szokott módon, a guggolással párhuzamosan számolok be a heti eredményemről.
 
A következő bejegyzést holnap naplózom, amikor 12 perces kettlebellezéssel foglalkozom.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://savagewarrior.blog.hu/api/trackback/id/tr214364627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jondi15 2012.05.19. 08:10:21

A vízszintes húzással én is hasonlóképpen állok, nem sikerül fejlődni benne, pedig már több, mint két hónapja csinálom. Kíváncsian várom, hogy a GTG módszerrel sikerül-e fejlődnöd. Egyébként mit jelentek ezek a rövidítések: GTG, HTT?

Savagewarrior 2012.05.19. 14:57:21

@jondi15:

Egyre inkább beigazolódik, hogy ez teljesen általános tapasztalat. Ahány emberrel eddig beszéltem erről, mindenki a vízszintes húzásnál akad el, több hónapra, valaki fél évre is. Tehát úgy fest, ez természetes plató.
A GTG és a HTT rövidítések A meztelen harcos című könyvből származnak.
A GTG a "Grease the Groove" kifejezésből származó mozaikszó. Olyan edzésmódszert jelent, ahol egy-egy sorozattal meg sem közelíted a maximális ismétlésszámot, amit elérhetnél, viszont sok ilyen sorozatot végzel, nagyon hosszú, akár több órás pihenőkkel köztük, egész napra elosztva. Igen hatékony módszer. E bejegyzésem óta eltelt több, mint egy hónap, és a bejegyzésekből látható, és számomra nagyon jól érezhető a fejlődés!
A HTT a "High Tension Techniques" kifejezésből ered. Olyan technikák gyűjtőfogalma, ami segít abban, hogy az izmaidat keményebb feszülésre tudd bírni, ami által azonnali módon nagyobb erőt tudsz kifejteni.
A GTG és a HTT egyaránt igen részletesen kifejetett A meztelen harcosban.
süti beállítások módosítása